Minggu, 08 November 2015

Terapi Yoga untuk Whiplash Kecederaan

Terapi Yoga untuk Whiplash Kecederaan

Kecederaan whiplash berlaku apabila tisu lembut tulang belakang yang tegang dan menghulurkan berikutan kejadian mendadak apabila badan tiba-tiba dibuang ke hadapan seperti dalam kemalangan kereta. Kemalangan kenderaan biasa yang membawa kepada whiplash termasuk penurunan tiba-tiba. Selain itu, aktiviti-aktiviti lain juga boleh menyebabkan kemunculan kecederaan whiplash seperti menyelam.

Salah satu cara yang berkesan yang telah terbukti untuk merawat dan melegakan kecederaan whiplash adalah terapi yoga. Dalam program ini, anda akan dingin untuk menetapkan postur yang direka khusus untuk masalah individu dan ketidakseimbangan untuk penyembuhan badan. Biasanya, kesakitan dan salah jajaran pelbagai masalah boleh dibersihkan apabila otot mendapatkan keseimbangan dan cenderung untuk menyelaraskan dengan sempurna selepas senaman yoga biasa.

Untuk membantu anda lebih memahami whiplash, bayangkan badan anda sebagai sebuah bangunan tiga tingkat. Apabila rasuk menyokong beralih dan tarik ke bawah, walaupun tingkat atas bangunan yang tidak lama lagi akan mengendur ke bawah. Jika otot kaki mendapat ketat, ada boleh menjadi tarikan untuk selama-lamanya di bahagian atas badan. Dalam masa, tarik ke bawah yang berterusan boleh membawa kepada pelbagai keadaan sakit kronik yang akan diburukkan lagi dengan whiplash.

Kakitangan empat Daphne menimbulkan di chaturanga dandasana akan memerlukan sejumlah besar kekuatan dari korset bahu keseluruhan. Beberapa gaya yoga melakukan menimbulkan berulang kali. Jika anda mula berasa sakit bahu, anda boleh jatuh ke lutut anda ke lantai. Anda boleh meringankan beban bahu anda. Penyediaan Handstand, lumba-lumba mudah, dan ke bawah menghadap anjing adalah gaya yoga lain yang akhirnya boleh menjaga bahu sans bekerja mengenakan cukai ke atas mereka. Dalam masa, anda akan notis bahawa kecederaan whiplash secara beransur-ansur akan meringankan.

Atas berat hujung bearing dari menghadap anjing ke bawah menimbulkan dapat menangani leher dan bahu masalah seperti dalam kes kecederaan whiplash. Amalan yoga yang berterusan pasti boleh membawa bantuan dan rawatan kepada keadaan.

A twist silang (meletakkan di atas lantai dengan tangan anda pada kaki paras bahu lurus) juga boleh membantu dengan whiplash anda. Sambil membawa satu kaki ke dada dan seluruh badan (kaki kanan menyeberang ke sebelah kiri dan ke lantai dan memusingkan kepala anda ke sisi lain). Sambil mengekalkan bahu anda untuk notis lantai di mana ia adalah lebih ketat berbanding dengan setiap sisi. Sebagai 'peraturan' umum sebelah yang lebih ketat akan bekerja dua kali ganda berbanding sebelah lembut.

Jika ia merasakan bahawa bahu mengangkat apabila melakukan twist ini, maka menggunakan beg pasir atau buku di tangan kerana anda menjadi twist, ini akan membantu menjaga bahu anda ke bawah. Dalam semua peristiwa, menjadi lembut dengan diri sendiri.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar