Minggu, 08 November 2015

Perubatan Alternatif Memberi Manfaat

Perubatan Alternatif Memberi Manfaat

Penyenaraian manfaat perubatan ganja adalah seperti cuba untuk menyenaraikan semua bintang di langit. Dengan bantuan teknologi, sifat-sifat perubatan ganja semakin diperbadankan ke dalam fabrik masyarakat mana-mana. Ia telah digunakan sebagai ubat secara holistik berkesan di setiap benua oleh pelbagai jenis orang untuk beribu-ribu tahun. Menyalahi undang-undang atau tidak, ramai orang telah dikaitkan dengan kesan penyembuhan ke atas pelbagai penyakit. Penggunaan ganja undang-undang semakin meningkat dan untuk sebab yang baik.

Salah satu faedah utama yang berkaitan dengan ganja perubatan adalah melegakan kesakitan neuropathic dan kronik. Dalam kajian yang dijalankan pada pesakit HIV dengan kesakitan neuropathic menunjukkan bahawa 46 peratus daripada pesakit yang telah ditadbir dengan ia mengalami 30 peratus pengurangan kesakitan. Sebaliknya, hanya 18 peratus daripada mereka yang ditadbir dengan plasebo mendapat keputusan yang sama. Menggunakan ganja juga meningkatkan selera makan. Ia merangsang metabolisme badan dan boleh menyebabkan pengguna pengalaman peningkatan selera makan. Bagi pesakit yang pengalaman selera makan menurun kerana penyakit tertentu, ganja boleh membantu dalam rangsangan selera makan. Ia boleh memberi isyarat keinginan untuk makanan di dalam tubuh pesakit dan menggalakkan seseorang untuk makan untuk membekalkan tenaga kepada badan.

Manfaat lain dari ganja adalah bahawa ia mengurangkan loya. Kebanyakan pesakit mengalami loya dan muntah-muntah kerana penyakit atau rawatan tertentu, seperti kemoterapi. THC, bahan ganja yang aktif boleh mengurangkan rasa loya dan muntah-muntah gejala pada pesakit kanser. Mengawal loya meningkatkan kualiti kehidupan pesakit dan boleh membuat mereka lebih mudah menerima rawatan. Tambahan pula, ganja juga baik untuk berehat otot. Penyedutan asap melegakan otot-otot badan. Pesakit yang mengalami otot bergerak-gerak atau sesak sering mempunyai masa yang sukar untuk menyiapkan kerja-kerja harian biasa. Pesakit ini boleh mendapat manfaat daripada penggunaan ganja perubatan kerana ia boleh membantu mengurangkan gejala sakit otot atau sakit. Rawatan ini boleh meningkatkan kemampuan pesakit untuk bergerak seperti biasa dan menggalakkan kualiti positif kehidupan.

Mungkin salah satu manfaat ganja adalah bahawa ia merupakan herba, tumbuh dari bumi dan tidak sesuatu yang ditapis atau diproses atau dipertingkatkan kimia. Selain itu, ia tidak mempunyai banyak sukar mengucapkan bahan-bahan yang direka untuk memanipulasi gejala penyakit. Ia adalah ubat semula jadi tanpa kesan sampingan hati yang merosakkan ubat-ubatan preskripsi. Marijuana tiada kerosakan kekal walaupun pada penggunaan jangka panjang dan kebanyakan pesakit memilih untuk tidak merokok ia. Ia boleh digunakan dalam mentega, barang-barang bakar, dan lain-lain cara semula jadi yang menjadikannya ubat yang paling mudah untuk menelan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar