Minggu, 08 November 2015

Penemuan baru dalam Genetik Selamanya Akan Tukar Cara Anda Lihat Kesihatan Anda

Penemuan baru dalam Genetik Selamanya Akan Tukar Cara Anda Lihat Kesihatan Anda

Bilangan itu cair dalam dunia perubatan sebagai saintis mula membuka rahsia-rahsia kod genetik kita. Cara berfikir yang lama - bahawa anda ditakdirkan untuk mengalami penyakit atau keadaan tertentu kerana ia "berjalan dalam keluarga anda" - kini pandangan yang ketinggalan zaman bagaimana tubuh berfungsi. Genetik pasti memainkan peranan dalam menentukan pelbagai ciri-ciri dan kecenderungan, tetapi penemuan baru dalam bidang yang baru muncul "epigenetik" menawarkan mesej jauh lebih berharap dan benar-benar menarik untuk kita semua.

Untuk menggambarkan, katakan anda seorang arkitek membina sebuah rumah. Anda mempunyai satu set pelan atau arahan memanggil begitu banyak dua-by-merangkak, banyak kepingan papan lapis, dan lain-lain kerana rumah itu sedang dibina dan bahan-bahan yang sudah biasa, anda mungkin memerlukan lebih atau anda mungkin telah menggunakan semua dua-by-merangkak yang anda perlukan. Keadaan ini memerlukan komunikasi dari tapak projek anda kembali kepada pelan yang sebenar, yang memberikan mesej bahawa terdapat bekalan yang mencukupi atau yang lebih banyak bekalan yang diperlukan. Mesej untuk membuat lebih banyak bahan dengan itu sama ada diaktifkan atau ditunda.

Ia adalah sama dengan gen anda. Gen anda adalah pelan tindakan, atau kod, untuk membuat protein yang digunakan untuk pelbagai fungsi sel-sel, tisu dan organ. Struktur genetik sebenarnya bergantung kepada maklumat yang datang dari sel-sel anda untuk menentukan bahagian gen aktif dan dengan itu apa sebatian tertentu sel-sel akan membuat sekurang-bila masa.

Otak anda sentiasa memproses maklumat yang diterima daripada organ-organ deria kamu. Isyarat-isyarat ini diterjemahkan dan disampaikan kepada sel-sel anda, dan mesej dipindahkan ke gen anda (DNA). Ungkapan gen anda telah ditukar dan diubah bergantung kepada mesej yang diterima.

Makanan dan Herba Menghantar Isyarat kepada DNA
Penyelidikan mendapati bahawa herba tertentu serta kimia yang terkandung dalam pelbagai makanan menghantar isyarat kepada DNA kita, mengoptimumkan fungsi sel yang sihat. Contohnya termasuk teh hijau, curcumin atau kunyit, dan sebatian dalam keluarga sayur-sayuran cruciferous. Vitamin D juga "rundingan" kepada gen anda, yang merupakan salah satu sebab mengapa pengambilan vitamin D yang mencukupi sangat penting untuk kesihatan anda.

Penemuan yang lebih mendalam termasuk penemuan baru saintifik yang menunjukkan bahawa fikiran dan emosi anda menghantar isyarat kepada sel-sel anda yang juga menentukan ungkapan genetik anda. Oleh itu, ia bukan sahaja gen diri mereka sendiri, tetapi ungkapan mereka yang menentukan kesihatan dan penyakit. Ungkapan gen anda dipengaruhi besar oleh mesej-mesej yang diterima daripada ANDA, badan, minda anda dan jantung anda. Ini adalah sesuatu yang kita semua tahu secara intuitif, dan semua tradisi rohani yang besar telah mengajar beribu-ribu tahun. Kini sains moden mengesahkan kebenaran-kebenaran yang besar, membuktikan bahawa keadaan mental, emosi dan rohani kita makhluk sangat boleh mempengaruhi DNA kita.

Ini merupakan satu perkembangan yang sangat menarik yang mewakili pemahaman yang lebih holistik kesihatan dan penyakit, dan salah satu yang mempunyai kemungkinan yang mendalam untuk penyembuhan. Anda boleh mengubah nasib genetik anda dan sebenarnya anda lakukan ia pada setiap masa! Ambil masa untuk menikmati cawan panas teh hijau, mengambil nafas dalam-dalam dan berehat. Anda baru sahaja diubah takdir genetik anda! Ini adalah ubat yang benar-benar kuat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar