Minggu, 08 November 2015

Menggunakan Bawang Merah Bermanfaat untuk Kesihatan Anda

Menggunakan Bawang Merah Bermanfaat untuk Kesihatan Anda

Bawang mengandungi banyak mineral berharga: kalsium, fosforus, kalium, natrium, magnesium, besi, tembaga dan zink. Ia mempunyai vitamin: B1, B2, B3, B5, B6, C, asid folik dan biotin. Bahan-bahan aktif bawang putih menghalang ketuat, jagung, keguguran rambut dan masalah mengubati flora usus dan masalah penghadaman juga. Walaupun sejarah purba Yunani dan Rom mencatat kegunaan perubatan bawang. Sangat popular di kalangan tumbuhan taman, Paracelsus berkata: bawang tersebut yang berharga sama seperti farmasi keseluruhan. Lama kelamaan, orang Viking mendapati bahawa makan bawang dilindungi esofagus, perut, kolon, dan paru-paru daripada tumor.

Bawang di sisi katil itu Sekiranya sejuk, letakkan bawang yang dihiris di sisi katil pada ketinggian kepala. Bawang mempunyai minyak pati bermanfaat untuk kesihatan dan vitamin kami

PCB pelarut Bawang Syrup Menggabungkan 2 atau 3 bawang dicincang dengan 3 sudu besar gula atau madu Tambah kepada campuran ini kepada 1/8 gelen air dalam periuk dan reneh selama lima minit. Menapis dan sejuk sirap yang dihasilkan. Ambil 3-5 sudu besar setiap hari.

Lebih Resipi untuk sejuk satu Rebus bawang dicincang halus dalam 2 cawan air selama 2 minit. Sejuk selama 5 minit dan kemudian menyedut wasap.

Sakit tekak Potong bawang segar ke dalam kepingan besar. Tutup dengan sedikit gula dan meletakkan campuran dalam mangkuk ke dalam refrigerator.It akan membuat beberapa jus selepas beberapa jam. Ambil sudu kecil beberapa kali sehari.

Artritis dan sakit sendi sakit Jus bawang segar mempunyai kesan anti-radang analgesik. Chop 2 atau 3 bawang dan meletakkan mereka dalam, kain linen bersih nipis. Memanaskannya lebih wap / tidak microwave /, sehingga jus berkembang. Sejuk ke bawah. Memampatkan sedikit dengan meletakkan kain untuk bahagian badan pesakit untuk melegakan sakit artritis dan sakit sendi.

Insomnia Rebus separuh bawang yang dicincang dalam cawan susu selama 2 minit Cool ke bawah dan tambah sedikit madu. Minuman yang sangat baik suam sebelum tidur.

Kes kaki sejuk Potong satu bawang ke dalam pieces.Drain sangat kecil jus dan memohon pada anggota badan.

Migrain Elakkan migrain dengan meletakkan pek bawang di dahi. Kehilangan rambut Mix sangat halus memotong bawang dengan sedikit air suam Sapukan campuran di seluruh kepala dan biarkan selama 10 minit. Cuci daripada dengan syampu biasa anda, ulang jika perlu.

Wart Potong bawang dan taburkan dengan garam. Biarkan semalaman. Keesokan harinya menggosok ketuat dengan jus dua kali sehari sehingga ia hilang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar