Minggu, 08 November 2015

Bagaimana Care Chiropractic Membantu Semasa Mengandung

Bagaimana Care Chiropractic Membantu Semasa Mengandung

Chiropractic adalah, secara ringkas, manipulasi tulang belakang untuk menyelaraskan semula pelbagai sendi badan untuk mengurangkan tekanan yang disebabkan kepada sistem saraf dan dikatakan boleh merangsang badan yang lebih sihat. Semasa mengandung, pelarasan kiropraktik boleh membantu amat sebagai kelengkungan tulang belakang anda dipengaruhi oleh berat badan yang tidak seimbang abdomen anda. Tidak ada yang diketahui kontra indikasi untuk menggunakan teknik-teknik ini di kalangan wanita hamil.

Tulang belakang dikatakan jatuh daripada penjajaran kerana perubahan pelvik yang berlaku semasa mengandung dan peningkatan dalam lengkung belakang disebabkan oleh perut yang menonjol membawa kepada perubahan dalam postur. A pelvis tidak sejajar tidak mampu ruang yang banyak untuk bayi untuk bergerak ke dalam kedudukan yang betul untuk melahirkan anak secara normal. Ini menyebabkan bayi untuk songsang dan membawa ke bahagian kecemasan caesarean.

Pelarasan yang paling biasa yang telah digunakan dengan jayanya adalah Teknik Webster, yang terutamanya menetapkan persembahan songsang kanan bayi di peringkat akhir kehamilan. Teknik ini hanya dilakukan oleh ahli tulang yang telah dilatih khas dalam hal ini. Satu jadual khas digunakan untuk wanita hamil untuk membenarkan ruang untuk perut mereka.

Teknik Webster telah ditemui oleh Dr. Larry Webster, Pengasas ICPA (Persatuan Chiropractic Pediatrik). Ia direka khusus untuk wanita hamil untuk memulihkan fungsi betul dan keseimbangan otot dan ligamen sekitar pelvis. Ia juga menggalakkan sistem saraf untuk berfungsi dengan lebih baik.

Pelarasan selesai dengan sentuhan yang sangat ringan dan jika dilakukan dengan betul, bukan sahaja bayi bergerak ke dalam kedudukan yang sempurna untuk penghantaran, tetapi juga akan dapat memberi relief dari belakang, sendi, dan sakit leher, mengurangkan loya, dan secara umum memberi rasa kesejahteraan. Ia juga mengurangkan tempoh buruh dan meningkatkan peluang untuk penyampaian yang normal dan sihat.

Teknik-teknik kiropraktik digunakan semasa mengandung benar-benar mengelakkan meletakkan tekanan ke atas abdomen. Sistem saraf, yang disambungkan kepada sistem imun kita, dirangsang utama untuk peningkatan keseluruhan dalam kesihatan. Anda juga akan diajar beberapa terbentang lembut dan latihan yang akan meringankan ketidakselesaan anda.

Terdapat beberapa kes wanita hamil yang mendapat manfaat secara langsung dengan manipulasi kiropraktik. Hal ini terutama berlaku apabila bayi itu telah bergerak dari kedudukan songsang ke kedudukan normal selepas pelarasan pelvik yang membuka ruang yang diperlukan bagi pergerakan bebas bayi. Ramai wanita telah dielakkan pembedahan caesarean penghantaran kerana campurtangan kiropraktik a.

Walau bagaimanapun, anda perlu ingat bahawa anda hanya perlu pergi ke kiropraktik yang mempunyai kelayakan yang sesuai, terlatih dan berpengalaman dalam melaksanakan Teknik Webster dan manipulasi pelvis dan tulang belakang yang lain. Cuba untuk memenuhi wanita lain yang telah mendapat manfaat melalui kiropraktik untuk mendapatkan idea yang lebih baik daripada apa yang terlibat. Juga, membincangkan keputusan anda dengan sakit puan anda sebelum anda memulakan rawatan.

Ramai berpendapat bahawa pelarasan kiropraktik, dan secara khusus Teknik Webster, adakah menawarkan jalan keluar dari komplikasi lazim dan ketidakselesaan kehamilan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar