Minggu, 08 November 2015

Pendekatan Chiropractic

Pendekatan Chiropractic

Sebagai chiropractor kepentingan utama saya ialah dalam merawat otot-otot, sendi, dan lain-lain tisu lembut badan. Seperti yang anda akan lihat sebentar lagi pendekatan saya berbeza daripada model penjagaan kesihatan semasa. Berikut adalah beberapa kelemahan dari sistem penjagaan kesihatan semasa kami:

1) Menunggu untuk lama sehingga terdapat kerosakan cukup untuk benar-benar dapat dikesan oleh pengimejan.

2) Hanya memberi tumpuan kepada tapak rehat atau sakit.

3) Mempunyai matlamat utama hanya menghapuskan kesakitan.

Ini model menunggu kecederaan utama berlaku atau hanya merawat tapak kecederaan adalah eksponen lebih mahal yang hanya mengambil langkah yang perlu untuk menjaga badan selaras cara ia bertujuan untuk menjadi. Sebagai contoh pembedahan penggantian sendi telah dua kali ganda antara tahun 2000 dan 2006. Osteoartritis, juga dikenali sebagai memakai dan penyakit air mata diramalkan mempunyai kos meningkat sebanyak 40% pada tahun 2030.

Pendekatan saya adalah sama dengan pepatah lama daripada auns pencegahan bernilai satu paun untuk sembuh. Daripada menunggu sekitar untuk kecederaan utama berlaku rakyat perlu mengambil masa tindakan atau bahkan dekad lebih awal. Diet, senaman, dan tekanan kawalan adalah cara utama yang aktif dalam mengekalkan kesihatan anda. Rawatan kiropraktik bagaimanapun menawarkan pilihan yang sangat baik untuk orang yang mencari untuk menyelaraskan semula badan dan membina semula postur yang betul dan pergerakan. Ini bukan sahaja menawarkan satu cara yang baik untuk mengelakkan kecederaan tetapi juga penting bagi mewujudkan fungsi optimum badan.

Jadi apa sebenarnya kamu, aku lakukan untuk menawarkan kualiti yang hebat ini hidup pesakit saya, anda boleh meminta. Pertama sekali saya menawarkan kelegaan kepada pesakit yang berada dalam kesakitan, tetapi banyak kali tapak kesakitan adalah disebabkan oleh pemberhentian dalam badan yang disebabkan oleh disfungsi tempat lain. Sebagai contoh, ia kini menjadi jelas bahawa sakit lutut yang disebabkan oleh sama ada pinggul atau pergelangan kaki masalah. Begitu juga sakit bahu ini banyak kali disebabkan oleh pembundaran atau menurun gerakan pada pertengahan belakang. Malangnya banyak kali mengalami kecederaan sendi atau tisu dilihat sebagai struktur bebas apabila sendi hakikatnya, tulang belakang, dan otot perlu bekerja dalam koordinasi dan serentak dengan satu sama lain untuk fungsi optimum badan.

Model saya rawatan adalah untuk memberi tumpuan kepada seluruh badan. Daripada hanya menumpukan kepada kuantiti pergerakan dalam satu kawasan saya menumpukan perhatian kepada kualiti pergerakan seluruh badan. Menurut pendekatan fungsi pemulihan, masa otot yang diaktifkan semasa corak pergerakan tertentu sebenarnya lebih penting bahawa kekuatan otot. Ini adalah sama untuk atlet elit juga. Walaupun mereka adalah kuat, apa yang memisahkan mereka daripada orang lain adalah tahap koordinasi dan kawalan otot mereka. Sesetengah pihak berkuasa terkemuka seperti Stewart McGill mencadangkan bahawa pelarasan kiropraktik bertindak sebagai reboot untuk sistem saraf pusat yang membolehkan untuk menembak lebih tersusun otot yang merentasi sendi yang diselaraskan.

Satu lagi aspek penting dalam apa yang saya lakukan adalah melepaskan ketegangan dalam otot ketat atau digunakan secara berlebihan. Otot banyak kali menjadi ketat kerana pampasan otot lain yang ketat atau kurang dimanfaatkan. Sakit boleh datang dari otot ketat (ketegangan kronik), otot lemah (terdedah kepada kecederaan), atau sendi yang mengalami haus dan lusuh kerana biomekanik yang tidak betul berkaitan dengan ketidakseimbangan otot. Apabila merawat otot adalah penting untuk mengesan dan ketidakseimbangan betul di dalam badan. Kami menggunakan pelbagai teknik otot untuk melepaskan ketegangan otot. Ini termasuk pelepasan myfascial, terapi titik pencetus, ultrasound, regangan, dan kedudukan jawatan isometrik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar