Minggu, 08 November 2015

Aloe Vera: Look Out Untuk Ia Kegunaan Baru

Aloe Vera: Look Out Untuk Ia Kegunaan Baru

Kit pertolongan cemas anda mungkin mempunyai pembalut, krim terbakar, kain kasa, dan pelbagai barangan lain yang diperlukan dalam kes kecemasan timbul. Apa yang ia tidak mengandungi walaupun, adalah apa-apa lidah buaya, walaupun ia sepatutnya. Kajian baru-baru ini telah mendapati bahawa aloe menghasilkan sebatian tertentu yang pernah diberikan kepada pesakit yang mengalami kehilangan darah yang cepat, atau trauma yang teruk, kompaun meningkatkan resapan molekul oksigen di dalam sel-sel darah merah yang secara drastik membantu menyokong tisu-tisu badan. Pada asasnya, ia membolehkan manusia untuk hidup dengan darah kurang. Kelebihan ini dapat membantu askar di medan pertempuran, untuk pesakit yang menjalani pembedahan, walaupun untuk membantu kecederaan terus dari kit pertolongan cemas.

Kajian makmal menunjukkan tikus yang telah mengalami kehilangan darah berat mempunyai peningkatan kadar kelangsungan hidup di antara 50-80% lebih daripada rakan-rakan mereka yang tidak menerima rawatan lidah buaya. Berita ini adalah jelas berita baik untuk komuniti perubatan kerana ia adalah penggunaan pada manusia boleh mencontohi keputusan ia pernah ada dalam tikus makmal, menyimpan banyak nyawa. Ini juga berita baik bagi mereka yang lebih suka menggunakan rawatan yang semula jadi atau holistik berasaskan. Kilang itu tidak perlu diubah untuk kesan kegunaannya untuk diberikan.

Lidah buaya boleh digunakan pada kulit untuk membantu mencegah jangkitan dan mempercepatkan proses penyembuhan luka. Jika anda pernah memotong daun tumbuhan aloe, anda akan melihat bahawa ia menyembuhkan dirinya sendiri dengan cepat. Jika anda memohon gel aloe untuk pemotongan terbuka, ciri-ciri antiseptik yang akan membantu mencegah jangkitan, tetapi ia juga akan membantu menutup luka. Apabila gel bertindak balas dengan udara, ia mewujudkan semula jadi "band bantuan" yang bertindak sama seperti jahitan a. Aloe bukan penyelesaian untuk setiap kecederaan sudah tentu, dan rawatan yang sewajarnya hendaklah dicadangkan oleh seorang profesional berlesen, tetapi lidah pasti boleh membantu dalam proses penyembuhan.

Selain menggunakan aloe pada kulit anda, anda boleh mengambil buaya untuk pelbagai manfaat. Kajian telah bereksperimen dengan lidah, menyuntiknya terus ke aliran darah di mana ia telah menunjukkan banyak manfaat untuk aliran darah, meningkatkan kelikatan dan membantu resapan oksigen ke tisu-tisu badan. Penggunaan langsung kilang itu telah menunjukkan peningkatan dalam pelbagai fungsi tubuh termasuk penghadaman. Pendarahan dalaman juga boleh dikawal melalui penggunaan lidah buaya. Sifat semula jadi daripada tumbuhan lidah buaya adalah mengejutkan dan harus kuat dipertimbangkan dalam setiap isi rumah.

Tumbuh tumbuhan lidah buaya anda sendiri adalah pilihan yang baik untuk memastikan bahawa anda menerima produk yang berkualiti yang selamat untuk kedua-dua penggunaan dalaman dan luaran. Jika anda tidak boleh berkembang lidah buaya anda sendiri, anda boleh membeli gel aloe dari kedai-kedai, tetapi anda perlu lebih berhati-hati tentang bahan-bahan yang disediakan. Aloe tulen akan menjadi gel, tidak keping gel terapung dalam larutan air. Juga, tidak semua lidah buaya disediakan sesuai untuk kegunaan dalaman, dan ia perlu menyatakan ini pada botol jika itu berlaku.

Dengan maklumat ini dalam fikiran, kekal sihat, hidup lama, dan jangan lupa untuk meraih banyak manfaat tumbuhan lidah buaya ini boleh tawarkan!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar