Minggu, 08 November 2015

Pemulihan homeopati - Satu Pilihan Popular Tetapi unheralded Rawatan

Pemulihan homeopati - Satu Pilihan Popular Tetapi unheralded Rawatan

Ubat homeopati, ubat-ubat herba, dan terapi percuma adalah semua mengalami pertumbuhan dan pada tahun-tahun kebelakangan ini. Pertumbuhan ini mengejutkan banyak pihak, terutama di Amerika Syarikat, kerana hanya satu dekad yang lalu jenis terapi dianggap apa-apa tetapi arus perdana.

Terdapat banyak sebab untuk pertumbuhan alternatif rawatan semulajadi dengan tiada yang lebih besar daripada risiko kesan sampingan yang dikaitkan dengan kedua-dua jangka pendek dan panjang ubat-ubatan preskripsi.

Yang berkata, ada kalanya ubat-ubatan konvensyen, walaupun kelemahan mereka, adalah alternatif yang lebih baik terutamanya apabila tindakan segera diperlukan. Sebagai contoh, jika anda berada dalam kesakitan kerana masalah gigi kemungkinan besar doktor gigi anda akan menetapkan antibiotik seperti amoxicillin untuk menghapuskan jangkitan sebelum dia juga akan mempertimbangkan sebelum apa-apa lagi.

Anda mungkin boleh datang dengan banyak contoh lain di mana ubat-ubatan konvensional adalah pilihan terbaik.

Sebaliknya ada kalanya ubat-ubatan homeopati atau herba mungkin menjadi pilihan terbaik terutama apabila tidak ada kesan sampingan kecemasan dan telah menjadi kebimbangan setiap hari serius.

Ia mungkin sesetengah pihak sebagai satu kejutan bahawa homeopati adalah bentuk yang paling banyak digunakan kedua perubatan di dunia hari ini. Bagaimana seseorang itu biasa dengan homeopati mungkin mempunyai banyak yang perlu dilakukan dengan lokasi geografi daripada yang lain. Sebagai contoh kebanyakan orang di Jerman akan dapat menerangkan ubat homeopati agak tepat sedangkan banyak hidup di Amerika Syarikat tidak akan mempunyai petunjuk.

Saya mengambil keputusan untuk melihat sama ada andaian saya bahawa kebanyakan rakyat Amerika tidak tahu banyak mengenai ini terapi perubatan unheralded untuk ujian dengan bersahaja meminta 30 rakan-rakan dan jiran-jiran saya tentang homeopati dalam tempoh 2 minggu.

Yang mengejutkan saya tidak ada seorang pun memberitahu saya bahawa homeopati adalah amalan "seperti merawat seperti" atau bahawa ubat-ubatan homeopati yang terkandung bahan-bahan semulajadi cair. Kira-kira 50 peratus berpendapat bahawa ubat-ubatan homeopati sebenarnya ubat-ubat herba, atau amalan perubatan homeopati telah entah bagaimana yang berkaitan dengan mengambil herba tunggal (saw palmetto, St. Johns Wort, Echinacea, dan sebagainya ...) untuk membantu dengan kebimbangan kesihatan.

Keputusan ini merupakan satu kekecewaan yang besar kepada saya setelah melihat bagaimana jenis ubat boleh bekerja apabila diberi sedikit masa.

Salah satu kelebihan yang besar ubat-ubat homeopati, tidak seperti ubat-ubatan preskripsi, mereka tidak mempunyai apa-apa tindakan kimia yang seterusnya menjadikan mereka sangat selamat. Contoh di mana keselamatan homeopati akan tambah sebenar adalah untuk merawat penyakit kanak-kanak (kedua-dua mental dan fizikal), menopaus, penyakit berkaitan usia, dan semasa mengandung. Sebagai peraturan umum ubat-ubatan homeopati tidak mempunyai kesan sampingan yang diketahui atau interaksi, dan tidak boleh ketagihan.

Ubat-ubatan homeopati juga boleh menjadi satu pilihan bernilai mengingati bagi mereka yang mempunyai syarat-syarat yang mana ubat konvensional hanya menyediakan pengurusan gejala jangka pendek atau menawarkan penyelesaian yang berdaya maju.

Kesimpulannya, ubat-ubatan homeopati adalah penyelesaian yang selamat dan berkesan, yang di bawah set yang betul keadaan, adalah satu pilihan rawatan ekonomi bernilai mengingati. Yang berkata, pastikan dan berjumpa dengan doktor anda untuk maklumat lanjut sebelum membuat apa-apa perubahan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar