Minggu, 08 November 2015

Ayurveda dan rawatan Ayurveda

Ayurveda dan rawatan Ayurveda

Ayurveda adalah sains yang sangat kuno yang datang kepada kami dari Bahagian selatan India. Ini tamadun Vedic yang dengan mudah bermula sejak empat ribu tahun telah menarik perhatian ramai baru-baru ini seperti yang kita cuba untuk mencari penyelesaian kepada masalah kesihatan kita. Ayurveda benar-benar kelihatan intipati individu dan menyembuhkan semua aspek manusia: minda, badan dan semangat. Sains ini mencapai bahawa dengan terlebih dahulu mencari untuk individu yang dinilai dengan alat-alat yang berbeza termasuk tetapi tidak terhad kepada analisis perlembagaan badan (apa unsur-unsur yang hadir dalam diri individu), diagnosis lidah, diagnosis mata, diagnosis nadi, diagnosis gaya hidup untuk hanya menamakan Beberapa kaedah penilaian pesakit. Apabila pesakit itu benar-benar dinilai, yang merupakan satu proses yang kadang-kadang mengambil alih satu jam, doktor menetapkan apa-apa bilangan perubahan yang melibatkan tabiat dan amalan individu. Doktor akan mengkaji semula yang makanan adalah lebih baik untuk pesakit tertentu untuk berbelanja, yang rempah mereka perlu menambah makanan mereka, yang minyak yang disyorkan untuk kesihatan mereka, yang postur yoga dan latihan, dan juga doktor mungkin menetapkan formula herba yang akan membawa pesakit untuk kesihatan sama ada bagi langkah-langkah pencegahan atau rawatan penyakit. Dalam Ayurveda pesakit merawat mengikut keunikan mereka dan ia adalah satu kaedah yang sangat pelengkap penyembuhan yang boleh membantu anda untuk lebih memahami diri anda dan kesihatan anda.

Tambahan pula, Ayurveda kelihatan bagaimana untuk melaksanakan perubahan ini ke dalam hidup pesakit. Doktor Ayurveda mengajar anda bagaimana untuk membuat perubahan yang perlu lebih mudah dan bagaimana untuk membentuk tabiat yang baik yang akan membantu memanjangkan jangka hayat pesakit. Mereka menggalakkan pesakit dan biarkan mereka tahu yang aspek kesihatan mereka boleh dirawat dengan cara yang ringkas dan dengan kesan sampingan yang sedikit atau tiada langsung. Kesemua formula herba yang digunakan dalam Ayurveda mengandungi kesan sampingan yang sedikit atau tidak kerana mereka adalah sifat-sifat yang datang secara langsung daripada alam semula jadi. Ubat-ubatan ini semula jadi boleh membantu anda menyembuhkan keadaan yang sedia ada atau mencegah keadaan yang mungkin di masa akan datang. Ayurveda juga menyembuhkan pesakit dari segi detoksifikasi. Terdapat lebih daripada satu ratus kaedah detoksifikasi dalam Ayurveda. Premis adalah sangat mudah. Kami mencipta racun dalam tubuh kita kadang-kadang kerana makanan yang kita makan yang tidak mudah dicerna atau kerana desakan kami makan lewat. Apabila kita makan lewat malam dan kemudian pergi ke tidur kita membuat ia sangat sukar bagi badan kita untuk memproses makanan ini dalam tempoh masa apabila fungsi badan-badan 'diletakkan untuk berehat. Bahan toksin ini kekal di dalam badan sehingga kita mendapatkan dalam tabiat yang sihat makan makanan yang lebih baik untuk diri kita sendiri dan juga makan pada masa yang betul. Selain itu, Ayurveda mengajar anda masa yang sesuai untuk semua tindakan anda. Ayurveda membentangkan sains yang tepat untuk kesihatan yang, jika diikuti, membawa hasil yang luar biasa baik dalam jangka pendek dan dalam jangka masa panjang. Sains Ayurveda adalah satu yang lengkap juga menetapkan semua jenis latihan dan kaedah untuk menyembuhkan fikiran. Ayurveda menetapkan kaedah yang berbeza pernafasan, meditasi, dan pemerhatian mental untuk menggalakkan kesihatan dan kesejahteraan.

Kaedah Ayurveda adalah agak mudah. Mereka tidak mengambil banyak masa untuk belajar dan mereka dengan mudah boleh digunakan untuk hidup anda. Di bahagian akhir kehidupan kaedah dan amalan akan membuktikan untuk menjadi lebih bermanfaat menjadikannya lebih mudah untuk hidup pada usia yang lewat. Jika anda menggunakan beberapa kaedah ini anda boleh mempromosikan kesihatan supaya anda boleh menikmati kehidupan anda dengan sepenuhnya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar