Minggu, 08 November 2015

Penyembuhan semulajadi - Apa Heck adalah bahawa?

Penyembuhan semulajadi - Apa Heck adalah bahawa?

Natural Healing mungkin cawangan yang paling disalah faham industri penyakit dan kesihatan di Amerika Syarikat hari ini. Walaupun ia adalah satu konsep yang jelas dan yang jelas berdasarkan ilmu yang kukuh mengenai tubuh manusia, ia telah tercemar dan dicairkan oleh kepentingan peribadi dan korporat yang berjaya mencipta pasaran khusus di seluruh perbendaharaan kata penyembuhan semula jadi. Walaupun itu boleh dilihat sebagai contoh ikutan yang baik kapitalisme di tempat kerja dan dikagumi sebagai contoh pengiklanan kehebatan, ia kerosakan yang besar kepada mereka yang mencari cara-cara untuk menyembuhkan mereka yang terperangkap dalam gangguan agenda komersial.

Jika anda baru untuk penyembuhan semulajadi terdapat beberapa konsep yang mudah yang akan membantu anda mengelakkan perangkap dan tinggal di landasan yang betul. Natural Healing tidak serasi dengan Allopathic Perubatan. Istilah Perubatan percuma, yang berusaha untuk menggabungkan yang terbaik daripada yang Asli dan pendekatan Allopathic, benar-benar satu oxymoron yang mentakrifkan satu konsep yang mustahil untuk mencipta. Penyembuhan semulajadi adalah berdasarkan kepada konsep yang mudah bahawa tubuh manusia mempunyai kuasa untuk menyembuhkan dirinya sendiri - jika punca kesesakan dan ketoksikan dikeluarkan dan digantikan dengan pemakanan dan pendedahan yang diperlukan oleh badan untuk menyembuhkan dan berkembang maju.

Dalam amalan ini bermakna menghapuskan makanan yang diproses dari segala jenis dan menggantikannya dengan makanan organik mentah keseluruhan; ia bermakna menghapuskan pendedahan toksik daripada makanan (racun perosak dan racun rumpai), pendedahan kimia dari produk isi rumah (produk pembersihan, rumput dan kawasan bahan kimia, kosmetik, dll), dan mana-mana lain-lain punca pencemaran kimia; dan dalam kes yang teruk ia bermakna pembersihan herba agresif dan terapi jus mentah.

Kerana penyembuhan semulajadi adalah berdasarkan menghapuskan punca-punca keracunan dan membersihkan badan daripada bahan-bahan toksik terkumpul, penggunaan ubat-ubatan, sama ada ubat-ubatan farmaseutikal atau jalan adalah perencat yang besar untuk proses penyembuhan. Penyembuhan semulajadi adalah lebih daripada ketiadaan pembedahan dan ubat-ubatan. Sebaliknya, ia melibatkan langkah-langkah agresif untuk menghapuskan apa yang menyebabkan perkembangan penyakit dan entropi badan, dan menggantikan faktor-faktor yang merosakkan dengan udara bersih, pemakanan kualiti tertinggi (makanan mentah keseluruhan) dan air yang paling murni untuk membolehkan dan membolehkan badan untuk bekerja keajaiban penyembuhan yang masih menjadi misteri kepada sains moden.

Jelas sekali, penyembuhan semulajadi bukan untuk semua orang. Ia adalah satu proses yang memakan mencabar dan masa yang memerlukan tahap perubahan peribadi mustahil bagi sebahagian besar, serta pengetahuan yang luas atau bantuan seorang pakar. Namun, ganjaran adalah di luar imaginasi dan pembelajaran kemahiran pemulihan diri adalah lebih berguna dan lebih berkuasa daripada apa-apa manusia boleh capai. Seperti yang kita semua tahu, tanpa kesihatan anda, anda mempunyai apa-apa.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar