Minggu, 08 November 2015

Rahsia Maharishi Ayurveda

Rahsia Maharishi Ayurveda

Sejak zaman purba, Panchakarma dianggap sebagai terapi pembersihan Ayurvedic yang paling berkesan. Dan, sejak itu, terapi pembersihan ini telah digunakan oleh Maharishi Ayurveda untuk mendapat kekuatan, kecergasan dan panjang umur. Terdapat beberapa faktor yang menyumbang kepada toksin badan, kekotoran, dan tersumbat yang tidak diingini dalam saluran badan termasuk pemakanan yang tidak seimbang, masalah pencernaan, tekanan, dan toksin alam sekitar, di samping lain-lain. Panchakarma adalah satu siri rawatan yang direka untuk menghapuskan toksin dari setiap sel badan dengan menggunakan organ-organ badan kita menggunakan untuk penghapusan seperti usus, kelenjar peluh, kencing dan saluran darah. Proses ini membolehkan tubuh untuk meningkatkan cara perubatan semula jadi dan memperbaiki ketidakseimbangan yang membawa kepada penyakit, dan tanda-tanda penuaan awal.

Terdapat beberapa garis panduan khusus yang perlu diikuti untuk mendapatkan yang terbaik daripada Panchakarma. Terapi ini adalah yang paling berkesan jika diamalkan selalu, terutamanya apabila perubahan musim, kerana ini adalah masa apabila badan anda menjadi lebih mudah terdedah kepada ketidakseimbangan. Rawatan selama seminggu semasa permulaan musim bunga, musim luruh, dan musim sejuk adalah sangat baik untuk kesihatan anda. Panchakarma boleh dilakukan sama ada secara berterusan selama tiga hari atau sebulan. Dengan mendapatkan pemeriksaan yang kerap dari pengamal mahir, anda akan mendapat peluang yang lebih baik untuk mengesan ketidakseimbangan, jika ada. Rawatan ini boleh dilakukan semasa penginapan kediaman, yang lebih disukai, atau secara pesakit luar yang.

Selepas perundingan, pelan rawatan anda direka supaya anda mendapat terapi detoksifikasi yang paling berkesan. Pelan ini boleh disesuaikan untuk menangani apa-apa masalah kesihatan tertentu seperti insomnia, kemurungan, sindrom usus, asma, dan demam alergi, untuk nama hanya beberapa. The Panchakarma terapi pembersihan termasuk pembersihan kepala (Shirovirechana), pembersihan hidung, enema herba (Basti), dan Swedana (peluh), di samping lain-lain. Rawatan ini biasanya ditawarkan selama tujuh hari, tetapi urusan lain yang boleh dibuat untuk memenuhi pelanggan yang berbeza. Walau bagaimanapun, setiap pelan bermula dengan Snehana dan Swedana untuk membuat badan bersedia untuk proses detoksifikasi utama.

Di samping itu, terdapat pakej lain juga di mana anda boleh bertemu secara peribadi dengan perunding tempatan yang layak dan mendapatkan batu permata asli sesi cahaya terapi.

Gunakan semua ubat-ubatan tulen dan membersihkan sistem anda daripada toksin dan kekotoran. Ini adalah salah satu cara yang paling semula jadi menjaga diri anda sihat dan bertenaga. Dari permulaan rawatan Panchakarma, anda akan mengalami lebih banyak tenaga dan tenaga dalam anda. Jadi, mengalaminya sekarang dan kekal sihat, bertenaga dan penuh dengan tenaga.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar