Minggu, 08 November 2015

Chiropractic untuk Sembelit

Chiropractic untuk Sembelit

Orang yang mengalami sembelit malu untuk dilihat oleh doktor. Mereka hanya bergantung kepada over-the-kaunter ubat-ubatan untuk mendapatkan bantuan; Walau bagaimanapun, gejala berulang sembelit tidak boleh diabaikan. Perkara yang terbaik untuk dilakukan adalah untuk berunding dengan pakar perubatan untuk mengelakkan masalah kesihatan yang serius.

Sembelit disebut sebagai pergerakan yang tidak teratur usus. Ideal adalah untuk menggerakkan usus anda 3 kali sehari atau sekali sehari. Bergerak usus tidak perlu menjadi sukar. Jika anda berada dalam kesakitan dan usus kering dan keras, maka anda adalah sembelit. Individu yang sembelit merasa kesusahan penuh dan pengalaman. Mereka berasa tegang atau tegang kerana mereka cuba untuk menolak najis keluar dari sistem mereka.

Apa yang menyebabkan sembelit?

Diet - kekurangan serat, pengambilan makanan yang ditapis dan lemak tepu, produk tenusu, gula, kafein dan alkohol
pengambilan air yang kurang
kurang bersenam, dan
isu-isu mengenai sistem saraf.
Bagaimana untuk menguruskan sembelit

Perubahan dalam diet dan gaya hidup boleh membantu seseorang sembelit. Dietnya perlu memasukkan lebih banyak serat, mengurangkan pengambilan produk tenusu, menghapuskan lemak tepu dan minum lebih banyak air. Beliau juga perlu menjalankan lebih.
Dia boleh mengambil julap atau pelembut najis.
Dia juga boleh mengambil beberapa herba untuk membantu penghadaman beliau. Dia boleh minum halia, biji Adas, akar likuoris atau teh akar dandelion.
Dia juga boleh menyerahkan dirinya kepada chiropractor
Bagaimana kiropraktik bantuan sembelit?

Kiropraktik boleh membantu dalam menyelaraskan bidang yang menyebabkan isu-isu air besar.
Manipulasi tulang belakang yang lebih rendah. Dengan mengeluarkan tekanan pada akar saraf yang datang dari tulang belakang, sembelit kronik boleh sembuh. Untuk menjelaskan lagi, akar saraf simpul saraf celiac kami yang melekat pada bahagian bawah tulang belakang kita. Kawasan ini adalah teras saraf perut, pundi hempedu, limpa, buah pinggang, hati, usus kecil dan usus besar. Keputusan sembelit apabila akar saraf yang tegang atau tertekan.
Manipulasi serviks atas. Chiropractor juga melakukan manipulasi pada tulang serviks dan tengkorak atas untuk menangani isu sembelit.
Banyak kajian dan kajian telah membuktikan kelebihan penyesuaian kiropraktik kepada pesakit sembelit. Satu kajian itu telah diterbitkan dalam Journal of Clinical Chiropractic Pediatrics (Vol. 5, No. 1), di mana manipulasi serviks yang unggul sembuh bayi sembelit, yang adalah disebabkan oleh tulang selangka patah kiri diperolehi semasa penghantaran. Ini bukan kajian hanya dijalankan. Lebih ramai pesakit sembelit menerima manipulasi kiropraktik dan berasa lega sembelit.

Kesemua kajian ini membuktikan hanya satu perkara - Pelarasan kiropraktik boleh membantu pesakit sembelit untuk mempunyai pergerakan usus yang normal.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar