Minggu, 08 November 2015

Teknik Chiropractic berbeza untuk Pekerja Binaan

Teknik Chiropractic berbeza untuk Pekerja Binaan

Aktiviti fizikal yang berat yang terlibat dalam profesion yang pasti boleh mengambil tol akhirnya kepada individu. Kerja paksa melibatkan dalam menyiapkan projek pembinaan seperti mengambil dan menurunkan peralatan pembinaan, pengendalian beberapa tugas janggal dan berulang-ulang manual yang melibatkan lentur, mendaki, mengangkat pasti boleh menyebabkan tekanan yang besar di belakang.

Ini ditambah keperluan untuk bekerja pada tahap yang menuntut pekerja pembinaan berada dalam keadaan terbaik dan mempunyai keseimbangan yang betul pada setiap masa. Penjagaan kiropraktik boleh membantu individu mencapai matlamat ini. Kiropraktor khusus menawarkan perkhidmatan yang direka untuk menangani kes tersebut.

Melalui penjagaan kiropraktik, tulang belakang dimanipulasi menggunakan tangan pada pelarasan bertujuan untuk mencapai penjajaran yang betul struktur otot badan. Melalui ini badan mengembalikan keupayaan semula jadi untuk pulih dengan sendirinya dan dengan itu menyediakan bantuan lanjut kepada pesakit. Syarat-syarat kerja dan aktiviti-aktiviti pekerja binaan boleh menyebabkan kecederaan tisu dan dengan penjagaan kiropraktik, mobiliti sendi dipulihkan.

Terdapat pelbagai rawatan yang disediakan bagi kes-kes sakit belakang yang disebabkan oleh aktiviti-aktiviti berat seperti terlibat dalam tugas seorang pekerja pembinaan. Pelepasan aktif, laser sejuk, meja penyahmampatan akhiran tulang belakang dan rawatan urut hanya beberapa teknik untuk dipilih. Terdapat, sudah tentu, banyak teknik-teknik lain yang doktor boleh memilih bergantung kepada latihan beliau dan apa yang badan anda boleh meminta.

Keadaan kembali dibawa oleh tekanan, gerakan berulang-ulang atau berlebihan umum sendi boleh diatasi dengan teknik pelepasan aktif. Dengan bekerja pada saraf, otot dan tisu-tisu di sekitar kawasan yang terjejas, teknik ini boleh mengurangkan rasa sakit dan membantu pesakit kembali ke aktiviti biasa.

Rawatan laser sejuk dilakukan melalui penembusan di bawah permukaan kulit dan dengan itu meningkatkan metabolisme sel. Hasilnya, perekatan di antara tisu lembut dihapuskan membenarkan pergerakan penuh kawasan yang terjejas sekali lagi. Ini boleh sangat berkesan, terutama bagi pekerja-pekerja binaan yang biasanya mempunyai degenerasi yang lebih cepat sel-sel disebabkan oleh peningkatan aktiviti setiap hari.

Penyahmampatan tulang belakang, di sisi lain, dilakukan dengan menggunakan kekerasan terbalik badan pesakit. Daya tarik yang datang dari berat bahagian atas badan pesakit dan dicipta dengan kedudukan terbalik secara semula jadi akan memaksa tulang belakang untuk nyahmampat dan membantu tulang belakang untuk menyelaraskan semula ke tempatnya. Ini satu lagi rawatan yang popular secara umum tetapi terutamanya membantu dius pekerja binaan mampatan tunjang yang berlaku setiap hari pekerja binaan itu membawa 100 ke atas paun berat badan. Kiropraktor menawarkan perkhidmatan seperti mana anda boleh menyemak dalam talian.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar