Minggu, 08 November 2015

Penjelasan mudah dari Chiropractic Care

Penjelasan mudah dari Chiropractic Care

Penjagaan kiropraktik adalah satu bentuk yang semakin popular perubatan alternatif. Ia biasanya menggunakan satu set amalan yang mendiagnosis badan secara keseluruhan, dan bukannya mengasingkan bahagian-bahagian tertentu badan. Penjelasan mudah penjagaan kiropraktik ialah ia melibatkan terapi manual memanipulasi sendi tertentu dalam badan untuk menyelaraskan semula leher, belakang, pinggang, dan kaki.

Penjagaan kiropraktik diamalkan di bawah tanggapan bahawa tulang belakang memberi kesan kepada setiap sebahagian daripada kesihatan keseluruhan badan, dan kesihatan tulang belakang boleh menjejaskan sistem saraf, yang memberi kesan kepada kesihatan seluruh badan. Untuk tujuan ini, penjagaan kiropraktik dianggap holistik kerana ia menangani keadaan keseluruhan badan. Jika anda mempunyai leher atau sakit belakang, anda mungkin akan dirujuk ke chiropractor a. Sia-sia yang sama, kaki, sakit kaki, dan juga sakit kepala dengan mudah boleh diuruskan oleh chiropractor berkelayakan yang boleh mencari kelainan pada tulang belakang anda yang boleh menjejaskan sakit di bahagian-bahagian badan anda.

Ini jenis rawatan yang dikenali sebagai pendekatan hands-on untuk perubatan, kerana doktor secara fizikal akan memeriksa, mendiagnosis dan memanipulasi badan anda. Chiropractor anda kemungkinan besar akan memberikan anda apa yang dikenali sebagai manipulasi tulang belakang, atau pelarasan kiropraktik. Ini termasuk memberi tekanan kepada satu siri sendi di sepanjang badan anda. Ini jenis manipulasi akan biasanya tidak menyebabkan rasa tidak selesa, dan adalah disyorkan bahawa ia dilakukan secara tetap. Pesakit sering akan mengalami rasa segera melegakan kesakitan selepas pelarasan mereka, seperti tekanan dilepaskan dari kawasan tertentu.

Doktor anda mungkin akan mengesyorkan satu siri latihan pemulihan yang boleh melatih tubuh anda untuk bergerak dengan cara yang betul, mengekalkan penjajaran yang betul dalam tulang belakang anda. Melalui penilaian yang teliti dan penjagaan yang berterusan, doktor anda akan dapat mencadangkan satu siri latihan untuk melaksanakan di rumah, dan juga pelarasan terus membantu membawa badan anda ke dalam penjajaran. Penjagaan tetap untuk leher dan belakang melibatkan mengajar tubuh untuk bergerak dengan cara yang lebih sihat, yang menyelaraskan tulang belakang anda untuk sakit yang minimum. Mematuhi garis panduan yang digariskan oleh chiropractor anda akan memastikan kesakitan diminimumkan tanpa ubat atau pembedahan yang menyakitkan.

Jika anda sedang berkekalan belakang dan sakit leher, atau kaki, kaki dan sakit kepala bertanya kepada doktor anda tentang penjagaan kiropraktik. Sesak otot dan imobilitas boleh dinyatakan oleh chiropractor profesional dan berlesen. Jenis sakit boleh berlaku dari postur yang lemah, atau dari keadaan berterusan dalam badan anda. Kadang-kadang kecederaan tertentu dan trauma boleh bergerak tulang belakang kita daripada penjajaran, menyebabkan kesakitan. Masa yang lain tahun kerja keras dan kerja kasar boleh meningkatkan rasa sakit di kaki, leher, dan belakang. Menangani semua isu-isu yang tidak selesa dengan doktor anda untuk melihat yang komprehensif di seluruh tubuh anda. Bekerja dengan doktor anda boleh meningkatkan tempat kesakitan yang anda mungkin tidak walaupun telah membayar perhatian kepada. Anda mungkin mendapati bahawa lawatan tetap akan mengurangkan rasa sakit, meningkatkan mobiliti dan membolehkan anda untuk bergerak bebas kesakitan sepanjang hari anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar