Minggu, 08 November 2015

Empat Cara untuk Kulit Sihat

Empat Cara untuk Kulit Sihat

Menurut Maharishi Ayurveda, empat elemen utama penjagaan kulit adalah tekanan-penyingkiran, detoksifikasi, khasiat, dan rehidrasi. Memilih cara perubatan semula jadi bagi masing-masing boleh membantu anda menjaga kulit anda dengan lebih berkesan. Berikut adalah melihat dengan lebih dekat empat cara menjaga kulit anda pada luar dan dalam.

Khasiat:

Diet yang baik kepada kulit anda akan membantu untuk menyuburkan. Anda mungkin mahu termasuk perkara-perkara dalam diet anda sebagai mudah untuk mencerna protein, sayur-sayuran yang dimasak, bijirin dan buah-buahan manis berair. Buah-buahan berair boleh meningkatkan kelembutan dan meningkatkan cecair nutrien. Sarapan pear rebus atau epal boleh melakukan keajaiban untuk kulit. Sayur-sayuran adalah sumber yang baik daripada besi, kalsium dan serat, terutama bayam atau sayur-sayuran berdaun lain; manakala bijirin yang baik untuk mineral, dan termasuk gandum, rai, barli, sekoi dan couscous. Susu, Panir dan Lassi adalah protein semua yang baik untuk mengambil untuk kulit lebih baik mencari. Selain daripada cadangan pemakanan, Ayurveda juga mempunyai beberapa pilihan untuk kulit semula jadi, termasuk ReGen tablet Vitality dan tablet kulit muda.

Rehidrasi:

Air adalah penting untuk rehidrasi baik dan sebagai tambahan kepada minum sekurang-kurangnya lapan gelas air setiap hari, lemak seperti minyak zaitun dan minyak sapi juga digalakkan. Mengurut kulit anda setiap hari dengan kulit muda, yang mengandungi bahan-bahan Gotu Kola, Shankapushpi dan Ashwagandha, semua yang baik dalam memerangi tanda-tanda penuaan dan menyebabkan kulit bercahaya. Minyak ini boleh digunakan pada pelbagai bahagian badan, termasuk tangan, dan diserap ke dalam kulit, meninggalkan tiada filem berminyak. Untuk muka, menggunakan kedua-dua Youthful Skin krim dan minyak untuk rehydrate dan mengimbangi tahap kelembapan. Untuk semua pusingan penyerapan dan pencernaan, pertimbangkan untuk menambah rempah yang baik untuk kulit.

Sesetengah rawatan kulit semula jadi cuba dan diuji boleh dibuat dengan mudah dan murah di rumah, termasuk tab mandi susu Royal. Rawatan ini pernah popular dengan permaisuri India, yang digunakan sebagai pelembab kulit dan memperbaiki penampilan. Untuk membuat susu mandi, campuran bersama-sama 70 peratus oat dilancarkan, sepuluh peratus meningkat kelopak, sepuluh peratus akar Marshmallow, dan sepuluh peratus India Sasparillo. Apabila dicampurkan, tambah dua sudu campuran untuk persegi kain hipoksia tipis dan itu merasa aman hujung. Berendam pakej keseluruhan ke dalam secawan susu panas dan kemudian tepuk badan anda perlahan-lahan dengannya. Mana-mana campuran tidak digunakan serta-merta boleh disimpan dalam bekas kedap udara untuk kegunaan kemudian.

Detoksifikasi:

Kusam, kulit kering biasanya disebabkan oleh sembelit dan sebarang usaha untuk mendetoksifikasi badan harus bermula dengan kolon. Walaupun perubahan yang paling mudah dalam rutin boleh membantu, seperti minum air yang banyak setiap hari, berjalan secara teratur, dan menambah lebih banyak makanan yang mengandungi serat untuk diet anda. Jika anda memerlukan bantuan dengan buang air besar, anda boleh cuba menggunakan Cleanse herba dari Ayurveda. Untuk mengeluarkan kekotoran dari badan, cuba menggunakan Elim-Tox-O dengan Genitrac. Ini perlu diambil dalam tempoh 45 hari dan pada masa tahun apabila musim berubah, contohnya air menjadi panas.

Tekanan Pembuangan:

Tekanan sering menyebabkan kesukaran tidur, menjadikan ia penting untuk merawat masalah ini sekali gus. Kedua-dua keletihan dan tekanan boleh menjadikan diri mereka jelas di muka dan beberapa produk adalah dicadangkan. Tekanan mental boleh dihapuskan dengan mengambil Worry Teh dan tablet, manakala Deep Rest akan membantu anda untuk tidur dan tinggal tidur, memastikan kulit yang sihat dan bebas daripada tekanan. Jika anda mengalami tekanan emosi, Blissful Joy boleh membantu anda.

Kulit yang sihat, muda dan berseri adalah sesuatu yang kebanyakan kita mengidamkan dan nutrien yang berkuasa di dalam Maharishi Amrit Kalash boleh membantu anda untuk mencapai matlamat itu, dengan bekerja di bahagian dalam. Muda Skin Cream menangani masalah yang sama, tetapi dari luar dan dengan menggunakan produk-produk Ayurveda kerap, penampilan anda akan bertambah baik dengan ketara. Setiap individu mempunyai keadaan yang berbeza dan gaya hidup. Untuk memastikan bahawa anda mendapat yang terbaik daripada remedi penyembuhan semula jadi yang berbeza, anda harus berunding dengan pakar Ayurveda yang berpengetahuan. Lebih muda dan sihat kulit perlu ditangani dari kedua-dua di dalam dan di luar; pada masa yang sama adalah penting untuk bersenam dan mengekalkan diet yang sihat. Menangani masalah ini benar-benar boleh membantu untuk memastikan cahaya yang kekal pada kulit dan perubahan anda yang boleh bertahan selama-lamanya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar