Minggu, 08 November 2015

Latihan Qigong untuk Cas Hari Anda

Latihan Qigong untuk Cas Hari Anda

Jika anda berminat untuk Qigong daripada terdapat beberapa latihan yang akan membantu di jalan anda untuk gaya hidup yang sihat. Berikut adalah beberapa yang akan yang besar untuk pemula dan tahap kemahiran yang akan meningkat dalam kesukaran dengan beberapa prasyarat dalam setiap bahagian. Adalah lebih baik untuk bermula dari awal dan bekerja cara anda melalui setiap senaman Qigong. Jika anda mempunyai pengalaman dalam Qigong, ia akan memberi manfaat untuk membaca atas setiap senaman, kerana membina asas yang kukuh adalah kunci kepada kejayaan.

Diafragma asas latihan pernafasan adalah pelajaran pertama. Qigong senaman pernafasan adalah yang paling penting dan akan menjana serta mengedarkan tenaga chi untuk kesihatan yang dinamik, tenaga dan usia yang panjang. Ia dikenali sebagai pernafasan perlahan atau bernafas dgn diafrakma, teknik-teknik ini boleh menggunakan cekap oksigen.

Pertama adalah untuk melakukan selama ini berbaring atau dalam keadaan duduk. Jika anda sedang duduk memastikan anda mengekalkan postur yang baik dan tidak bungkuk, tetapi masih dalam keadaan santai. Tarik nafas perlahan, menggambarkan mengisi diafragma anda dengan udara. Jeda secara ringkas selama kira-kira setengah saat sebelum bernafas keluar. Seperti yang anda menghembus nafas, melihat keruntuhan perut anda lebih rendah dalam dirinya sendiri, melepaskan semua udara. Ingat untuk berhenti seketika sebelum anda memulakan latihan ini lagi.

Yang kedua disebut pernafasan lubang hidung sebagai alternatif yang merupakan latihan otak yang menenangkan dan santai, tetapi juga mudah untuk belajar dan hanya mengambil masa beberapa minit masa anda. Langkah pertama adalah dengan menganggap postur meditasi neutral. Gunakan ibu jari dan jari telunjuk untuk menekan ke bawah pada satu lubang hidung anda Ganti bernafas melalui satu lubang hidung. Mulakan dengan menekan pada lubang hidung yang betul kerana anda bernafas melalui lubang hidung sebelah kiri. Teruskan proses ini dan bertukar antara lubang hidung beberapa kali kiri dan kanan. Amalkan pernafasan anda dari bernafas dgn diafrakma asas sebelumnya. Ia baik untuk diingat untuk mempunyai bibir anda perlahan-lahan ditutup, lidah berehat terhadap rabung gigi atas dan lelangit. Hanya mengulangi ini selama kira-kira sepuluh hingga 30 minit setiap masa. Jika anda seorang pemula itu berbuat demikian untuk hanya lima minit amalan.

Oleh seli pernafasan anda di antara lubang hidung kiri dan kanan, anda sedang mencipta perkembangan otak yang sihat. Latihan otak akan membantu dengan kejelasan mental dan kecerdasan, memberikan anda tenaga dan daya hidup. Latihan Qigong akan membersihkan badan daripada toksin dan bahan cemar dan membebaskan anda daripada penyakit yang disebabkan oleh toksin dalam badan anda. Jika anda mempunyai ketoksikan banyak dalam badan anda, daripada hanya mengamalkan senaman ini bernafas hanya jangka masa yang singkat.

Satu perkara yang perlu diingat semasa berlatih dalam latihan pernafasan Qigong adalah bahawa beberapa pemula mengadu bahawa mereka berasa sesak nafas ketika melakukan teknik ini. Ini adalah kerana mereka menolak diri mereka terlalu keras. Jika ini adalah kali pertama anda di jenis ini senaman pernafasan, pastikan bahawa anda hanya menyedut kira-kira 80-90% daripada tahap kapasiti. Ini akan memberikan anda sedikit ruang untuk berhenti seketika untuk kedua tambahan atau dua nafas anda sebelum bernafas keluar.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar