Minggu, 08 November 2015

Apabila Penggunaan A Tea Detox

Apabila Penggunaan A Tea Detox

Tubuh manusia telah dicipta dengan sistem perkumuhan sendiri untuk membersihkan dan membuang toksin, bahan kimia dan sisa metabolik. Hati, paru-paru, buah pinggang, dan mengeluarkan darah semua toksin, yang tidak boleh digunakan, yang membahayakan badan atau tidak perlu untuk badan untuk berfungsi. Sejak beribu-ribu tahun, manusia telah bukan sahaja menjadi bertamadun, tetapi kami telah membangunkan budaya dan teknologi. Dengan ciptaan baru datang pendedahan baru kepada pencemaran alam sekitar. Dengan perubahan dalam gaya hidup datang perubahan dalam diet dan makanan yang kita makan. Apabila badan dihujani dengan toksin, bahan kimia dan bahan cemar organ perkumuhan menjadi bekerja terlalu keras cuba untuk menghapuskan mereka. Semakin lama bahawa toksin ini kekal di dalam badan semakin besar kemungkinan ia boleh diserap semula. Apabila toksin berkumpul di dalam badan mereka boleh menyebabkan gejala-gejala kesihatan merosot. Oleh itu menggunakan teh detox boleh merangsang dan meningkatkan hati, buah pinggang, dan fungsi paru-paru untuk memulihkan kesihatan dan menyingkirkan bahan buangan metabolik.

Detoxing adalah satu cara untuk membantu bentuk semula jadi badan penyingkiran melalui saluran penghadaman, buah pinggang, hati, paru-paru dan darah. Walaupun, badan kita adalah serba lengkap untuk mengendalikan pembersihan dan penghapusan toksin dari hari ke hari, ada kalanya apabila bantuan diperlukan. Jika terlalu banyak toksin hadir dalam badan pada satu masa sistem kami pembersihan boleh menjadi terharu. Apabila badan kita menjadi terharu ke tahap di mana ia mempunyai masalah pembersihan atau menghapuskan toksin gejala menjadi hadir untuk menandakan detoksifikasi yang diperlukan. Gejala tersebut boleh hadir sebagai PMS, sakit kepala, keletihan, masalah pencernaan, demam alergi, jerawat, kembung, penyakit kuning, mengurangkan tenaga, sistem penghadaman yang lembap, kurang daya tahan, lain-lain Apabila gejala-gejala menjadi detoksifikasi jelas boleh digunakan untuk membersihkan dan mengeluarkan badan kekotoran dan memulihkan kesihatan.

Terdapat banyak bentuk detoksifikasi yang terdapat di pasaran hari ini. Salah satu yang paling lazim adalah teh detox. Teh Detox adalah teh herba terdiri daripada beberapa herba dan rempah. Perubatan tradisional Cina telah menggunakan banyak dari herba sama untuk beribu-ribu tahun untuk pembersihan dan pembersihan keperluan. Dalam teh detox herba adalah bukan ketagihan, semua asli dan kafein percuma. Setiap teh detox mempunyai bahan-bahan sendiri namun beberapa herba yang biasa digunakan termasuk kayu manis, liquorice, halia, dandelion, Adas, anise, beri Jintan saru, akar burdock, ketumbar, pasli, bijaksana, bunga cengkih, kunyit, lada hitam, halba, dan Echinacea.

Herba yang hanya membantu dalam badan-badan semula jadi pembersihan kebolehan, dengan menggalakkan fungsi hati meningkat, membantu pecahan kortison di dalam hati untuk membantu dalam keradangan, simulasi hempedu untuk meningkatkan pencernaan lemak dan sintesis protein. Ini menggalakkan pergerakan usus untuk menghentikan penyerapan semula toksin ke dalam badan. Dengan minum teh yang anda benar-benar melancarkan sistem perkumuhan apa-apa yang hadir. Oleh itu bukan sahaja toksin dan bahan kimia dihapuskan tetapi pengawet makanan, bahan tambahan, gula dan nutrien dikeluarkan juga. Inilah sebabnya mengapa sesetengah orang berfikir diet detox adalah baik untuk penurunan berat badan. Walau bagaimanapun ini bukan cara yang sihat atau yang bijak untuk cuba untuk menurunkan berat badan.

Rejimen teh Detox mengesyorkan minum segelas atau dua teh pada waktu malam sebelum anda tidur. Ini membolehkan herba akan berkuat kuasa di dalam badan anda semasa anda tidur. Oleh itu apabila anda terjaga anda betul boleh menghapuskan pembaziran melalui cara biasa pelupusan. Jika anda minum teh sepanjang hari anda akan menghabiskan lebih banyak masa pergi ke bilik air daripada melakukan banyak perkara lain. Minum teh dalam tempoh seminggu yang membolehkan toksin yang disimpan di dalam sel-sel lemak dan lain-lain struktur sel untuk dihapuskan, di samping itu ia membolehkan tubuh untuk menyesuaikan diri dengan penyingkiran bahan-bahan yang tidak sepatutnya berada di dalam badan dalam tempat pertama. Sebagai badan menghapuskan serpihan dari paru-paru, hati, perut, buah pinggang, dan darah, mungkin ada beberapa kesan sampingan seperti sakit kepala atau keletihan. Ini adalah tindak balas badan kepada penyingkiran toksin, rangsangan proses pembersihan dan pengukuhan sistem imun. Gejala akan hilang dalam masa satu atau dua hari. Setelah selesai anda perlu berasa segar dengan tenaga yang baru dan keupayaan untuk berfungsi dan menumpukan perhatian. Mood anda akan menjadi tenang dan lebih positif dan pencernaan harus kembali normal.

Untuk mengekalkan kesihatan anda, anda perlu mempertimbangkan melakukan membersihkan detox setiap 3-6 bulan bergantung kepada anda terdedah kepada toksin dan jika gejala genangan hati atau kekurangan berulang lagi. Teh Detox adalah mudah didapati di kedai-kedai runcit semula jadi, kedai makanan kesihatan, dan juga beberapa doktor naturopathic membawa mereka seperti ahli tulang. Mereka adalah murah dan anda tidak perlu menggunakan kotak keseluruhan pada satu masa. Oleh itu ia adalah mudah untuk menyimpan teh detox di tangan. Sentiasa baca arahan sebelum digunakan kerana beberapa teh detox adalah lebih kuat daripada yang lain dan mungkin memerlukan langkah-langkah yang berbeza.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar